INSPIRACJE / Odchudzanie / 11 lipca 2018

Jak przestać jeść słodycze? 5 kroków do zerwania z nałogiem!

Operacja wyeliminowania słodyczy z diety nie jest wcale aż tak skomplikowana, jak mogłoby się zdawać. Jednak ich natychmiastowe i całkowite odstawienie może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego, czyli rzucenie się na lodówkę przy najbliższej okazji, tym bardziej gdy spożywanie słodyczy było u nas na porządku dziennym. Dlatego należy przeprowadzić ten proces stopniowo, sukcesywnie obniżając swój próg słodkości, pamiętając jednocześnie, że głównym zadaniem takiego detoksu jest to, aby odzyskać kontrolę nad swoim apetytem.

1. Przyjrzyj się swojej diecie.
Niekończąca się ochota na słodkie przekąski bardzo często jest spowodowana po prostu źle zbilansowaną dietą. Niewykluczone, że twoje posiłki nie dostarczają Ci odpowiedniej ilości energii i składników odżywczych, a zwiększenie ich ilości pochodzących z pełnowartościowych produktów może zwalczyć niepohamowany pociąg do słodyczy. Gdy zbyt restrykcyjnie redukujemy kaloryczność naszej diety doprowadzamy wówczas do pobudzenia pewnych mechanizmów w organizmie, które powodują u nas senność, drażliwość, zmęczenie i przede wszystkim ciągły głód.
To z kolei wymusza na nas potrzebę zjedzenia cukru, którego zadaniem jest nas szybko pobudzić, a nie jest to prawidłowe rozwiązanie problemu.

2. Zrób chwilowy detoks od słodyczy.
Najbardziej oczywistym krokiem jest niestety tymczasowa przerwa od wszelkich słodkości. Po takim cukrowym detoksie nasza tolerancja na poziom słodkości zdecydowanie spada. Następnie po odstawieniu słodyczy na jakiś czas trzeba sprawnie przejść do kolejnego kroku. Nie możemy udawać, że słodycze nie istnieją, w końcu przecież wszystko jest dla ludzi, jednak ważne jest to, by decyzja o ich zjedzeniu była podejmowana świadomie, a nie pod wpływem impulsu nie do powstrzymania. W tym celu określ sobie maksymalny poziom spożycia słodkich przekąsek i konsekwentnie go redukuj, zobaczysz wówczas że ochota na słodkie spadnie, a Ciebie zadowoli jeden słodki deser w miesiącu.

3. Czytaj dokładnie składy wybieranych produktów.
Zacznij zwracać uwagę na skład kupowanych produktów czytając uważnie etykiety, niepożądane dodatki do żywności to obecnie standard, a ukryty cukier znajdziesz nawet w przetworach mięsnych. Jeśli dany produkt zawiera w składzie zagęszczony sok owocowy, nektar, fruktozę, dekstryny, melasę, sacharozę, słód, syrop glukozowo-fruktozowy czy kukurydziany to lepiej go nie kupować.

4. Poszukaj zdrowszych alternatyw.
Zamień przetworzone słodycze na orzechy, nasiona, świeże i suszone owoce, daktyle, które oprócz cukru zawierają również błonnik, który dodatkowo ogranicza jego wchłanianie w przewodzie pokarmowym. Ponadto zastąp tradycyjny cukier w kuchni erytrolem lub ksylitolem. Są one lepszymi zamiennikami, a Twoje domowe wypieki będą równie słodkie.

5. Odszukaj prawdziwe źródło problemu.
Objadanie się słodyczami nie jest winą słodkości samych w sobie, ale tego co skłania nas do ich spożycia. Może działasz pod wpływem emocji, stresu, wyuczonych schematów tzn. lody z bitą śmietaną jako nagroda, a czekolada na pocieszenie? Pomyśl skąd pochodzi u Ciebie potrzeba ich zjedzenia, gdyż pewne nasze zachowania żywieniowe stają się z czasem automatyczne. Najważniejszy jest jednak fakt, że jesteśmy w stanie zastąpić stare nawyki nowymi. Zastanów się w jaki inny sposób możesz poprawić swój humor i rozładować stres, może będzie to Twoim przypadku spotkanie z bliską osobą, zwykły spacer lub ulubiony serial.

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. Przybyszewskiego 99
Łódź

575 900 664 | kontakt@poradniawitaminka.pl


​Pobierz bezpłatny
E-book z przepisami