INSPIRACJE / Przepisy / 19 marca 2020

AWOKADO ZAPIEKANE Z JAJKIEM

Awokado jest pełne witamin i zdrowych tłuszczy. Zawarty w nim kwas oleinowy obniża poziom złego cholesterolu. Zawiera także likopen, potas, witaminy A, z grupy B, C oraz E. Mimo, że jest tłuste i wysokokaloryczne, warto je włączyć do swojej diety. Świetnie zastępuje masło lub, np. w ciastach, jajko. Dojrzałe awokado jest miękkie i kremowe. Jeśli kupimy twardy owoc, wystarczy, by poleżało kilka dni i dojrzało. Jeśli chcemy przyspieszyć ten proces, możemy włożyć awokado do woreczka z dojrzałym bananem lub jabłkiem.

Składniki:

  • 1 awokado
  • 2 jajka „zerówki”
  • sól, pieprz
  • natka pietruszki

Przygotowanie:

  1. Awokado rozkrawamy na pół i odpestkowujemy.
  2. Wykrawamy część miąższu z obu połówek za pomocą łyżeczki.
  3. Układamy awokado wnętrzem do góry na blaszce tak, aby leżało prosto i nie przechylało się w żadną stronę. Do każdej z połówek wbijamy jajko.
  4. Delikatnie wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni i pieczemy przez 15 minut.
  5. Po upieczeniu oprószamy solą i świeżo mielonym pieprzem.
  6. Dekorujemy natką pietruszki.

 

  MASA KALORIE BIAŁKO TŁUSZCZE WĘGLOWODANY BŁONNIK
CAŁOŚĆ: 258g 381kcal 16,1g 31,2g 11,9g 5,4g
W 100G: 147kcal 6,2g 12g 4,6g 2,09g
Porcja 150kcal 101,5g 6,3g 12,2g 4,7g 2,12g
Porcja 500kcal 338g 21,1g 40,9g 15,6g 7,08g

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. Przybyszewskiego 99
Łódź

575 900 664 | kontakt@poradniawitaminka.pl


​Pobierz bezpłatny
E-book z przepisami